برای دومین سال متوالی در هشتمین جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان با حضور استاندار، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، دبیر اتاق تعاون استان کرمان و جمعی دیگر از مسئولان استانی تعاونی بتن سازان شهر کرمان به عنوان تعاونی برتر استان انتخاب گردید.

هشتمین جشنواره تعاونی های برتر استان با حضور استاندار، مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، دبیر اتاق تعاون استان کرمان و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار و از ۳۷ تعاونی برتر استان کرمان تجلیل شد.

استاندار کرمان در این همایش گفت: تعاونی ها علاوه بر آن که موجب توزیع عادلانه ثروت می شوند، سرمایه های خرد را به سوی کارهای بزرگ و مهم اقتصادی هدایت می کنند.

اسماعیل نجار استاندار کرمان درهشتمین جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان افزود: با توجه به اهمیت آموزش در روند توسعه، آموزش تعاونی های باید در حد توانمند سازی اعضا باشد و همه اعضا آموزش ببینند تا با وظایف خود آگاه شوند.
وی بیان کرد: به منظور تشویق و آگاهی مردم نسبت به فعالیت های تعاونی ها باید این گونه جشنواره ها در یک تعاونی برگزار شود تا برگزاری این جشنواره ها تنوع هم داشته باشد.
نجار تصریح کرد: سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور ۲۵ درصد می باشد و این موضوع نشان از اهمیت تعاونی ها در اقتصاد است.
وی استقرار عدالت و بروز خلاقیت را از دیگر ویژگی های تعاونی ها برشمرد و بیان کرد: ایجاد روح تعاون و همبستگی در تعاونی ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا در سایه تعامل و همبستگی است که بسیاری کارهای غیر ممکن را ممکن می سازد.

مدیر کل تعاون ،کارورفاه اجتماعی استان اظهار داشت: در اسلام توجه خاصی به بخش تعاون شده است و افزود: همچنین در گفتار بزرگان دینی نیز به این موضوع توجه خاصی شده است، از جمله امام راحل فرمودند که برای ترقی و تداوم کشور به روح تعاون ادامه دهید.

آقای رحمانی ابراز داشت: اگر بخواهیم روحیه مشارکت و مردم را در بخش های مختلف داشته باشیم، بهترین بستر کار برای تحقق این مشارکت بستر تعاون است و اگر قرار باشد از انحصارات جلوگیری شود، قطعاً بهترین عاملی که از انحصار بخش های اقتصادی جلوگیری می کند، بخش تعاون است.

در پایان از تعاونی های “بتن سازان شهر کرمان، پیشگامان کویر دیار کریمان، نخل وحید بم، معدنی نمکین سیرجان، حمل ونقل پیمانکاران مواد نفتی، گوهر فرش سیرجان، توسعه و عمران ریگان، سرمایه گذاری مس سرچشمه پیشرو، دبستان معلم ناحیه یک، دانش بنیان توفان ساز، پرواز هوایی کویر، مصرف کارگران شهرداری سیرجان، باطری سازان کرمان، پروفیل سیرجان، تولید کنندگان پسته رفسنجان، اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن کارمندان، اتاق تعاون استان کرمان، وفای سپهر بم، مجتمع صنعتی رفسنجان، تولیدی و توزیعی گنجینه علم قمادین جیرفت، بانوان چابکسوار، حمل ونقل گل گهر سیرجان، فرش و تابلو فرش شیفته زرند، فخر هنر کرمان، سهام عدالت بم، کارکنان راه و ترابری کرمان، مهر اعتماد، مصرف فرهنگیان سیرجان، مصرف فرهنگیان فهرج، گارگران سیمان، ورق کاران کرمان، بهارستان رایان، اتحادیه شرکت های تعاونی مصرف کارمندان و اتحادیه مسکن مهر مشاغل آزاد” تجلیل و با اهدای لوح و تابلو فرش از آنان تقدیر شد.